Jak wybrać najlepszą ofertę na pozycjonowanie strony?

Prowadzenie biznesu to sztuka łączenia wielu elementów w całość. To normalne, że przedsiębiorca — zwłaszcza stawiający pierwsze kroki w biznesie — nie zna wszystkich mechanizmów rynkowych. Dlaczego czasem warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, która zajmie się zarządzaniem konkretnym obszarem działalności. Doświadczenie i wiedza specjalistów pracujących w agencji może okazać się nieocenionym wsparciem w prowadzeniu biznesu. Jedną z takich agencji jest agencja SEO. Co to robi? Dlaczego warto skorzystać z jej usług?

Internet zawładnął dzisiejszym rynkiem. Popularne niegdyś wśród młodzieży zdanie: „Jeśli nie ma cię w internecie, to znaczy, że nie istniejesz”, można w dzisiejszej rzeczywistości odnieść także do marek. Firma, która chce odnieść sukces na dzisiejszym rynku, musi zadbać o swoją obecność, a zwłaszcza o działania w sieci.

Internet ma ogromny potencjał marketingowy. Możesz ją wykorzystać do tworzenia i zarządzania pozytywnym wizerunkiem firmy, komunikacji z odbiorcami, budowania i utrzymywania z nimi długotrwałych relacji lub skutecznego docierania do nowych odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani marką, jej produktami lub usługami. Wszystko dzięki innowacyjnym narzędziom internetowym, które bez wątpienia można włączyć do działań SEO. Co to jest SEO? A jak agencja SEO może pomóc Twojej firmie?

Kilka słów o SEO

Aby zrozumieć, jak działa agencja SEO, trzeba najpierw zrozumieć, czym właściwie jest SEO. SEO to skrót od „Search Engine Optimisation”, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. SEO można określić jako kompleksowy, wieloetapowy proces optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych (głównie Google), którego celem jest poprawa widoczności tych stron w organicznych (organicznych) wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych słów kluczowych lub fraz. Optymalizacja dotyczy treści na stronie klienta oraz kodu źródłowego strony.

SEO na stronie

Choć SEO z definicji nie jest synonimem pozycjonowania is page, to w Polsce pojęcia te są używane zamiennie. Można też spotkać się z nazwą, która łączy obie formy – pozycjonowanie SEO.

W zależności od przyjętego celu SEO, efektem prac może być: miesięczny wzrost współczynnika konwersji, zwiększenie ruchu na stronie, budowanie pozytywnego wizerunku itp.

Dlaczego warto zadbać o SEO?

Kiedy wpisujesz w Google określoną frazę, wyszukiwarka wyświetla listę wyników pasujących do Twojego zapytania. Kolejność wyników nie jest przypadkowa. Strony, które kładą duży nacisk na pozycjonowanie, plasują się najwyżej. Samo posiadanie strony internetowej o niczym nie świadczy. Kluczem do sukcesu jest stałe dbanie o widoczność swojej strony w Google poprzez odpowiednią optymalizację.

Dlaczego widoczność w Google jest tak ważna? Badania pokazują, że Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w naszym kraju. Polacy chętnie korzystają z niego, aby znaleźć potrzebne im informacje, konkretne firmy usługowe czy przedsiębiorstwa. Co więcej, według raportu „Digital 2021” przygotowanego przez We Are Social i Hootsuite, prawie połowa internautów szuka w Google informacji o nieznanych markach i produktach. Autorzy badania podkreślają, że najlepszym sposobem na efektywny wzrost bazy klientów jest inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej.

SEO to szansa na dotarcie do tych internautów, którzy są naprawdę zainteresowani danym tematem – należą do grupy docelowej. Dobra pozycja w Google prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie, a to może prowadzić do realnego wzrostu konwersji sprzedażowej – lub, w zależności od oczekiwań, jakiejś innej formy konwersji (np. zapisanie się do newslettera, wysłanie zapytania).

Pozycjonowanie stron internetowych można nawet nazwać jednym z najważniejszych elementów Marketing internetowy! Choć sam proces wymaga czasu, cierpliwości i zaangażowania, to zdecydowanie warto go podjąć. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa długo utrzymuje się wysoko w rankingach Google.

Samodzielne pozycjonowanie SEO – czy ma sens?

Skuteczne SEO skupia się na optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek i… potencjalnych odbiorców. Wdrażając SEO, należy zadbać o jak najlepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, pamiętając jednocześnie o naprawieniu błędów na stronie, poprawieniu strony dla odwiedzających (UX), wykonaniu przemyślanego content marketingu, który skupia się na pozyskaniu ruchu i jest przyjazny dla odbiorców, a także analityce behawioralnej. SEO to sztuka!

Czy zatem możliwe jest samodzielne prowadzenie skutecznych działań SEO? Jest to możliwe, ale niewątpliwie wymaga doskonałej znajomości mechanizmów internetowych oraz wiedzy z zakresu optymalizacji i marketingu stron internetowych. Kluczowa jest również umiejętność wykorzystania narzędzi SEO do pozycjonowania i przeprowadzania audytów. Pozycjonowanie na własną rękę może przynieść efekty, ale znacznie lepsze rezultaty można osiągnąć współpracując ze specjalistami. Są to członkowie agencji SEO. Ponadto posiada doświadczenie, stale śledzi trendy, korzysta z innowacyjnych narzędzi – po prostu wie co robi. Dzięki temu może oferować usługi na najwyższym poziomie.

Agencja SEO – definicja

Agencja SEO to wyspecjalizowana firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych. Podstawą działalności agencji jest kompleksowa optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek – w szczególności Google.

SEO to lepsze wyniki strony

Agencje SEO mają węższy profil działalności niż agencje marketingowe. Agencje SEO zatrudniają specjalistów, którzy zajmują się wyłącznie SEO, dlatego są idealne, jeśli firma musi skupić się tylko na optymalizacji. Aby uzyskać kompleksową obsługę marketingową, lepiej skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji 360°.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Wbrew pozorom agencja SEO ma szeroki zakres zadań. Termin pozycjonowanie obejmuje wiele różnych działań. Działania SEO obejmują optymalizację, raportowanie, audyty, profesjonalny content marketing i wszystko inne, co pozwala poznać wady i zalety pozycjonowanej strony internetowej i zoptymalizować ją tak, aby osiągnąć najlepsze wyniki w wyszukiwarce.

Audyty SEO

Na SEO ma wpływ wiele elementów. Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy więc dokładnie przeprowadzić analizę widoczności, uwzględniającą zawartość strony internetowej klienta.

Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony internetowej to postawa w SEO. Ogólnie rzecz biorąc, odnosi się do wieloetapowych działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej, w tym wykorzystanie wcześniej wybranych fraz kluczowych charakteryzujących się dużą liczbą zapytań w wyszukiwarce. Działania optymalizacyjne nie są uniwersalne dla każdej strony internetowej. Dlatego przed rozpoczęciem procesu agencja SEO przeprowadzi szczegółowy audyt, który wskaże elementy wymagające poprawy i pozwoli na maksymalne dostosowanie planu działań. Niektóre strony wymagają jedynie drobnych zmian, takich jak optymalizacja tagów i meta tagów, podczas gdy inne wymagają całkowitej przebudowy, w tym:

  • Ustaw odpowiednie metadane,
  • Optymalizacja treści,
  • zadbaj o szybkość ładowania, linkowanie zewnętrzne i strukturę strony,
  • Analizuj zdania i dokonuj odpowiednich poprawek,
  • Poprawić stronę internetową pod względem UX.


Dobrze zoptymalizowana strona jest łatwiej znajdowana przez wyszukiwarkę. Dodatkowo taka strona jest czytelna i przyjazna dla użytkownika. Zawiera treści, które zachęcają do dłuższego pobytu lub powrotu w to miejsce.

Teksty SEO

Nie da się skutecznie pozycjonować strony, jeśli brakuje na niej jakościowego, zoptymalizowanego copy. Publikowanie atrakcyjnych, wartościowych treści to jeden ze sposobów na zwiększenie ruchu na stronie i pozyskanie nowych klientów.

Teksty SEO to szeroko rozumiane teksty reklamowe, których celem jest zainteresowanie odbiorców konkretnym produktem lub usługą. Agencja SEO zatrudnia copywriterów, którzy znają się na pozycjonowaniu i śledzą branżowe trendy content marketingowe, a w swojej pracy często wykorzystują profesjonalne narzędzia. Copywriterzy tworzą teksty, które są nie tylko przydatne i interesujące dla użytkowników, ale także poprawne pod względem wytycznych wyszukiwarek. Google dobrze ocenia teksty wysokiej jakości i lubi je promować – dzięki temu dana strona jest wyświetlana wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne

Jak promować lokalny biznes w internecieDotrzeć do swojej grupy docelowej? Lokalne SEO jest rozwiązaniem!

Pozycjonowanie lokalne można zdefiniować jako wszelkie działania, które powodują, że dana strona internetowa jest wyświetlana takim użytkownikom, którzy szukają usług w określonym regionie (np. mieście). To, co odróżnia pozycjonowanie lokalne od tradycyjnego, to skupienie się na liście Google My Business i linkowaniu regionalnym. Ponadto agencja SEO wykonuje audyt, optymalizuje stronę internetową i prowadzi inne działania jak przy tradycyjnym SEO.

Dodatkowe elementy

Agencja SEO może również oferować różne dodatkowe usługi w zależności od oczekiwań i potrzeb konkretnego klienta. Zakres usług dodatkowych nie wykracza jednak poza pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych.

Do dodatkowych usług oferowanych przez profesjonalne agencje SEO należą:

  • Optymalizacja profilu marki, a tym samym budowanie wizerunku w mediach społecznościowych,
  • Wyniki SEO, czyli pozycjonowanie średnich sklepów internetowych, jako jeden ze sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Jak działa agencja SEM?

Działania agencji SEM (Search Engine Marketing) to tzw. PPC czyli Pay Per Click, co dosłownie oznacza „płatność za kliknięcie”. Jest to model rozliczania reklam, w którym reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy internauta kliknie w nią i zostanie przekierowany na stronę docelową. Działania SEM mogą być prowadzone poprzez:

  • Google Ads – kampanie reklamowe Google polegające na umieszczaniu reklam nad lub obok wyników organicznych w wyszukiwarce, w tym na górze strony,
  • Google Display Network – narzędzie umożliwiające planowanie i realizację kampanii reklamowych o dowolnym zasięgu i celu,
  • Remarketing – banery reklamowe wyświetlane użytkownikom w celu przypomnienia im o marce, konkretnym produkcie/usłudze, aby zachęcić ich do ponownego odwiedzenia strony.

SEM to świetne narzędzie do promocji marki w internecie za pomocą jednorazowych akcji i kampanii reklamowych. Zaletą jest szybkość wdrażania działań reklamowych i natychmiastowe efekty. Reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy, a ostateczny koszt generowanych kliknięć nie jest wysoki. Reklamy SEM są przyjazne dla użytkownika. SEM może być doskonałym wsparciem dla działań SEO – zwłaszcza jeśli firmie zależy na szybkich efektach.

Dlaczego warto, czyli zalety współpracy z agencją SEO

Dobra pozycja w wynikach wyszukiwania może prowadzić do realnych korzyści dla firmy. Kluczem jest pełne zaangażowanie w proces pozycjonowania oraz jego kompleksowe i profesjonalne przeprowadzenie. Co można zyskać dzięki współpracy z porządną agencją SEO?

Profesjonalne pozycjonowanie to szansa na skuteczne dotarcie do docelowych odbiorców. Agencja SEO wybiera odpowiednie frazy i słowa kluczowe, a dzięki temu na stronę klienta trafiają osoby naprawdę zainteresowane jego ofertą.
Ruch na stronie internetowej jest wartościowy i dlatego prowadzi do lepszych wyników sprzedaży. W efekcie można znacznie obniżyć koszty marketingu internetowego.

Optymalizacja sprawia, że strona jest bardziej użyteczna i przyjazna dla użytkownika, co również przekłada się na wyniki. Dodatkowo pomaga marce budować wiarygodność i zaufanie. Profesjonalna strona internetowa czyni z firmy eksperta w swojej branży.
Kompleksowe, dobrze wykonane SEO prowadzi do długoterminowych rezultatów. Agencja SEO dba o to, aby pozycjonowana strona spełniała wszystkie wymogi Google, była atrakcyjna i nie zawierała spamu. Z tego powodu Google promuje ją od dłuższego czasu.
Działania SEO zwiększają bezpieczeństwo strony internetowej. Agencja regularnie sprawdza stronę internetową, dzięki czemu szybko wykrywa i usuwa potencjalne zagrożenia (np. wirusy).

Dobra agencja SEO – jak ją znaleźć?

Dobra agencja SEO zatrudnia przede wszystkim doświadczonych specjalistów, którzy stale rozwijają swoje umiejętności, poznają nowe techniki i śledzą trendy marketingowe, co pozwala im oferować szeroki zakres usług doskonałej jakości.

Porządna agencja SEO nie stawia na uniwersalne rozwiązania, ale do każdego zlecenia podchodzi indywidualnie. Wszystkie narzędzia i kanały reklamowe dobierane są tak, aby osiągnąć cele wyznaczone przez klienta.

Jaka jest różnica między agencją SEO / SEM a agencją interaktywną?

Agencje interaktywne zajmują się szeroko pojętymi działaniami reklamowymi w Internecie. Zakres ich usług to: tworzenie i pozycjonowanie strony internetowej, tworzenie identyfikacji wizualnych, obsługa profili firmowych w mediach społecznościowych itp. Agencje interaktywne zatrudniają specjalistów z wielu dziedzin i oferują kompleksowe usługi.

Agencje SEO/SEM można określić jako podgrupę agencji interaktywnych. Podmioty te zajmują się znacznie węższą dziedziną marketingu internetowego – pozycjonowaniem SEO i kampaniami SEM.

Jaką firmę wybrać? Wszystko zależy od tego, na jakich obszarach marketingu internetowego się skupiasz i co chcesz osiągnąć. Przed podjęciem decyzji przeanalizuj swoje cele i oczekiwania, aby na ich podstawie dokonać wyboru.

Współpraca z agencją SEO – podsumowanie

Współpraca z agencją SEO to inwestycja w rozwój biznesu! Bądź przygotowany na zmiany i bądź cierpliwy. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu, ale bez wątpienia doprowadzi do realnych rezultatów i zapewni stabilne wyniki w dłuższej perspektywie. Działania SEO dają Ci szansę na ciągłe docieranie do nowych klientów i zdobywanie renomy w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *