12 darmowych sposobów na promowanie swojego biznesu

Zmagasz się z problemem znalezienia odpowiedniej taktyki do promowania swojego biznesu?

Oto lista sposobów, dzięki którym będziesz w stanie urosnąć nawet +65% rok do roku. W większości są one darmowe. Możesz je wykorzystać do promowania swojego biznesu.

1. Dodaj się do popularnych katalogów

Google nie jest jedynym sposobem, w jaki ludzie znajdują firmy online. Wiele osób woli przeszukiwać zaufane katalogi branżowe.

Na przykład, możesz użyć TripAdvisor, aby znaleźć lokalną restaurację, Avvo, aby znaleźć prawnika lub HomeAdvisor, aby znaleźć hydraulika. Wiele osób korzysta z tych stron bezpośrednio, ale zajmują one również wysokie pozycje w Google dla lokalnych wyszukiwań.

Bycie na tych stronach jest ważne, aby ludzie odkryli Twoją firmę, a większość oferuje profile za darmo.

Ale jak je znaleźć?

Jedną z metod jest wyszukiwanie w Google dla „[rodzaj firmy] w pobliżu mnie”. Szukaj katalogów w wynikach wyszukiwania.

2. Dodawaj posty na bloga regularnie

Pamiętaj, że jest to ruch tylko z Google. Włączając inne kanały, otrzymujemy znacznie więcej.

W danym czasie jest tylko tyle osób, które są gotowe i chętne do zakupu. Target tylko je i przegapić na duży kawałek swojego rynku. Ale, z blogowania, można dotrzeć do reszty, którzy nie są gotowi do zakupu dzisiaj.

Na przykład, mamy rangę # 1 dla „blogger zasięg”.

Ludzie szukający tego wiedzą, że mają problem: chcą dotrzeć do wpływowych blogerów, ale nie wiedzą jak. Nie są jednak świadomi naszej działalności ani tego, jak nasz zestaw narzędzi może im pomóc. W końcu, gdyby tak było, szukaliby naszej marki bezpośrednio.

Aby stworzyć udany blog biznesowy, są dwa składniki. Musisz celować w tematy, które mają:

  • Potencjał ruchu wyszukiwania. Ludzie szukają tych tematów w Google.
  • Potencjał biznesowy. Temat pozwala na przedstawienie swojego produktu lub usługi.

3. Tworzenie filmów na YouTube

Treści pisane nie są jedynym rodzajem treści, które możesz tworzyć. Istnieje również treść wideo. YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie (nie licząc Google Images).

W przypadku marketingu wideo postępuj zgodnie z tą samą strategią marketingu treści, którą stosowałeś w przypadku blogowania — celuj w tematy wideo, które mają zarówno ruch w wyszukiwarkach, jak i potencjał biznesowy.

Możesz znaleźć tematy YouTube za pomocą narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak YouTube Keyword Tool. Podobnie, wprowadź odpowiednie słowo kluczowe i zobaczysz 150 różnych tematów, które możesz potencjalnie kierować.

Przejrzyj listę, zanotuj wszelkie istotne tematy i uszereguj je według potencjału biznesowego.

4. Wykorzystaj ponownie swoje treści na wielu kanałach

Nie zawsze musisz tworzyć treści od podstaw. Przekształć treści, które stworzyłeś w jednym formacie (np. wideo na YouTube) i zmień je w inny (wpis na blogu).

Jeden fragment treści nie jest już tylko jednym fragmentem. To już coś więcej. I to też nie tylko wideo na tekst. Możesz:

Zamienić wpis na blogu w popularnego tweeta;

Przekształcić film z YouTube w wiele wersji „bite-sized”;

Przekształcić infografikę w popularne posty na LinkedIn;

I jeszcze więcej.

5. Buduj listę e-mailową

Budowanie listy emailowej oznacza, że jesteś właścicielem kanału komunikacyjnego. Kiedy tylko chcesz, możesz komunikować się ze swoimi fanami. Możesz wysyłać oferty, treści itp. – wszystko, co chcesz.

Jak więc zbudować listę e-mailową?

Najprostszym sposobem jest zaoferowanie czegoś w zamian za zapisanie się.

6. Zrób giveaway

Kiedy jest dobrze przeprowadzony, giveaway’e działają. Promują Twój biznes, poprawiają świadomość marki, a nawet budują Twoją listę e-mailową.

Kluczowa fraza tutaj: „gdy jest dobrze zrobiony”.

Mówię to, ponieważ wiele firm prowadzi giveaway’e bez strategii. Wszystko co robią, to po prostu rozdają największą nagrodę, jaką mogą sobie wyobrazić – MacBooka Pro, iPhone’a, a nawet samochód Tesla. Tak, to przyciąga uwagę. Ale w ten sposób przyciągasz do siebie wszystkich kopaczy opon, poszukiwaczy gratisów i wszystkich pod słońcem.

Nie o to chodzi w rozdawnictwie. Celem nie jest prowadzenie największego giveaway na świecie; jest to, aby ostatecznie przyciągnąć ludzi, którzy są istotne dla Twojej firmy.

7. Pojawiaj się o udział w podcastach

W tej chwili istnieją tysiące podcastów. Prawdopodobnie jest też taki w Twojej branży. I oni szukają gości.

Więc bądź tym gościem.

Możesz znaleźć podcasty wyszukując w Google „[twoja nisza] podcasty”. Ale może się okazać, że większość propozycji to podcasty o ugruntowanej pozycji — prawdopodobnie trudno się do nich dostać, jeśli jesteś nowy na torze.

Alternatywnym sposobem byłoby poszukanie kogoś z Twojej branży, kto był gościem w wielu podcastach. Na przykład, jeśli sprzedajesz aplikację językową, to Steve Kaufmann jest taką osobą.

8. Publikuj posty gościnne

Blogowanie gościnne polega na tym, że tworzysz fragment treści dla innego bloga.

Dlaczego chciałbyś to robić? Proste. Kiedy piszesz dla innej strony, dostajesz ekspozycję do ich publiczności. Dostajesz również link zwrotny do swojej treści. Ludzie, którzy są zainteresowani mogą kliknąć przez, wysyłając Ci ruch polecający. A ponieważ linki są ważnym czynnikiem rankingowym, mogą one pomóc w zwiększeniu twoich własnych stron w Google.

Aby rozpocząć, znajdź strony, które obecnie przyjmują posty gościnne. Możesz to zrobić za pomocą kilku zaawansowanych operatorów wyszukiwania w Google:

[twój_temat] „napisz dla nas”

[twój_temat] „post gościnny”

[twój_temat] „artykuł gościnny”

[twój_temat] „become an author”

[twój_temat] inurl:contribute

9. Współpracuj z innymi odpowiednimi firmami

Szybkie pytanie: co mają wspólnego gościnne blogowanie i występowanie w podcastach?

Odpowiedź: zdobywanie publiczności innych firm.

Jeśli jesteś nową lub małą firmą, nie masz własnej publiczności. Ale inni mają. Jeśli więc możesz zapewnić im jakąś korzyść – na przykład darmowe, wysokiej jakości treści do gościnnego blogowania – możesz wykorzystać ich publiczność i skierować ruch na swoją stronę.

10. Zdobądź recenzję swojego produktu

Kiedy kilka lat temu uruchomiliśmy naszą kurtkę do masażu na Kickstarterze, osiągnęliśmy 200% powyżej naszego celu finansowania. Największym czynnikiem przyczyniającym się do tego była masa wzmianek w mediach.

Jak to zrobiliśmy? To proste: wysłaliśmy nasze kurtki do dziennikarzy i influencerów. Oni następnie recenzowali je i pisali artykuł o naszym produkcie. Trafiliśmy do popularnych serwisów technologicznych, takich jak Engadget.

11. Stwórz stronę porównawczą

Czy Ci się to podoba czy nie, Twoi klienci będą porównywać. W końcu zawsze będą chcieli mieć największy plus za swoje pieniądze. Dlaczego więc mieliby wybrać Ciebie zamiast konkurencji?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, możesz stworzyć stronę porównawczą, na której porównasz plusy i minusy między Twoją firmą a konkurencją.

12. Przemawiaj na imprezach

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, będą wydarzenia, na które możesz zostać zaproszony, aby podzielić się swoją wiedzą. Nie musi to być wydarzenie na poziomie Tony’ego Robbinsa, gdzie przemawiasz przed 10 000 osób. Lokalne wydarzenia przed 50 osób są świetne dla wielu firm.

Co najważniejsze, zdobywają klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *