SEO vs SEM — czym są i jakie są pomiędzy nimi różnice?

Jak zapewne się domyślasz, część „SE” w SEO i SEM jest taka sama. Wszystko, co związane z wyszukiwarkami (Search Engine), takie jak jakość i ilość ruchu, należy do kategorii SE. Ponieważ na całym świecie codziennie dokonuje się 3,5 miliarda wyszukiwań w Google, myślę, że najlepiej wyjaśnić to w ten sposób:

Wyniki wyszukiwania Google zawierają zarówno płatne wyniki wyszukiwania, jak i organiczne wyniki wyszukiwania. Search Engine Optimization (SEO) przyciąga ruch organiczny, podczas gdy Search Engine Marketing (SEM) przyciąga ruch z różnych płatnych reklam wyszukiwania.

Zacznijmy od podstaw.

Czym jest SEO?

Optymalizacja stawia O w SEO.

SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces mający na celu poprawę pozycji strony internetowej lub treści online w wysokich wynikach wyszukiwania w Google.

Kluczową różnicą między SEO a SEM jest to, że treści online wymagają optymalizacji, aby uzyskać wyższą pozycję w Google organicznie.

Spójrz na to w ten sposób: jeśli ktoś szukał „pączków z lukrem”, prawdopodobnie szukał sklepu z pączkami, składników lub przepisu.

Jeśli byłbym restauracją lub blogerem kulinarnym, upewniłbym się, że moja strona lub treść jest zoptymalizowana pod kątem intencji wyszukiwania użytkownika. Strategowanie w ten sposób pomoże Ci uplasować się powyżej innych stron organicznie bez płacenia za reklamy.

Istnieją również 3 sposoby rozbicia SEO, aby uzyskać więcej ruchu:

  • On-page
  • Off-page
  • Techniczne

Najpierw należy zrozumieć, jak funkcjonują wyszukiwarki, zanim zaczniesz uzyskiwać wyższe pozycje swoich treści. W ten sposób budujesz fundamenty właściwej, długoterminowej strategii SEO.

Moim głównym celem jest przekazanie Ci wiedzy na temat tego, jak zoptymalizować Twoje treści, aby uzyskać wyższą pozycję w Google i przyciągnąć więcej oczu do Twojego bloga i stron.

On-Page, Off-Page i techniczne SEO

Podstawowe elementy SEO składają się z tych 3 głównych ścieżek:

Budowanie treści dla on-page SEO działa w celu podniesienia rankingu. Sprowadza się to do zawarcia słów kluczowych w treści strony, częstego tworzenia wysokiej jakości treści, upewnienia się, że metadane są napisane skutecznie i zawierają bogate słowa kluczowe.

Off-page SEO optymalizuje miejsca poza twoją witryną, takie jak budowanie backlinków. Budowanie relacji i tworzenie treści, którymi inni chcą się dzielić, wymaga tego aspektu formuły SEO. Nawet jeśli wymaga to wiele pracy, Twój sukces SEO zależy od tego.

Jak sama nazwa wskazuje, techniczne SEO to proces ulepszania aspektów strony internetowej, które nie dotyczą treści. Aby wymienić kilka przykładów, można wymienić dane strukturalne, zdolność do indeksowania, szybkość strony i przyjazność dla urządzeń mobilnych.

Teraz, kiedy odpowiedzieliśmy na pytanie „Czym jest SEO?”, przyjrzyjmy się, co oznacza SEM.

Co to jest SEM?

Marketing umieszcza M w SEM.

W uproszczeniu, SEM to płatna wersja SEO.

SEM odnosi się do wielu różnych modeli płatnych reklam w wyszukiwarkach.

Kiedy używasz płatnych strategii wyszukiwania, takich jak pay-per-click (PPC), aby uzyskać zwiększoną widoczność w SERP-ach, budżet, który płaci za reklamę musi odnosić się do zapytania użytkownika.

Cóż, czym jest PPC? To w nazwie: ty, jako reklamodawca, zapłacić opłatę za każdym razem ktoś kliknie reklamę. Zasadniczo próbujesz przyciągnąć użytkowników, którzy szukają Twojej marki jako rozwiązania poprzez produkty, usługi lub informacje. Z metody PPC płatnego wyszukiwania, będziesz generować leady, zwiększyć sprzedaż i rozprzestrzeniać świadomość marki.

Jest to rodzaj rzeczy, która pojawia się jako reklama Google i jest często na górze listy stron. Zazwyczaj ma to związek z tym, jak umieszczasz i używasz swoich słów kluczowych, co sprawia, że o wiele ważniejsze jest, abyś miał konkretny plan i strategię w miejscu.

Niezależnie od wielkości budżetu, SEM jest skuteczne. Następnie, w formie reklamy, te słowa kluczowe są wyświetlane obok wyników wyszukiwania.

Reklamy te dostępne są w różnych formatach, w tym:

– Reklamy tekstowe (text-based ads)

– Reklamy wizualne, takie jak reklamy zakupów lub reklamy z listą produktów (PDL)

Podstawową korzyścią z SEM jest to, że pozwala promować swoją ofertę potencjalnym klientom, którzy szukają Cię, aby spełnić swoje potrzeby.

SEO vs. SEM

Pamiętajmy, aby zachować podstawowe zasady: SEO odnosi się do wyszukiwania organicznego, a SEM do wyszukiwania płatnego.

Optymalizacja SEO na Twojej witrynie lub stronach internetowych pozwala Google wiedzieć, że Twoja zawartość jest najlepszym miejscem dla zapytania użytkownika. Kiedy Twoja strona jest przyjazna dla SEO, masz większe szanse na uzyskanie wysokiej jakości ruchu i zwiększenie konwersji.

SEM a SEO to płatna strategia mająca na celu uzyskanie tej widoczności w wyszukiwarkach. Reklamy PPC pomagają dotrzeć do grupy docelowej, aby zwiększyć liczbę konwersji i powtarzających się użytkowników. Jeśli chcesz szybko zacząć prowadzić kliknięcia i konwersje, SEM jest drogą dla Ciebie. Po przetestowaniu płatnej reklamy możesz dokonać korekty i upewnić się, że otrzymujesz pożądany przepływ ruchu.

Te terminy nie są wymienne.

Jednak mogą one współpracować ze sobą, aby kierować odbiorców poprzez wyszukiwarki takie jak Bing czy Google.

Jak SEO i SEM uzupełniają się wzajemnie?

Może się wydawać, że funkcjonują tak samo, ale w rzeczywistości są to dwa różne podejścia do uzyskania widoczności w SERPach.

Kiedy mówimy o tym, jak SEO i SEM uzupełniają się wzajemnie, zwiększona widoczność treści jest równym celem dla obu. Zwiększona i poprawiona widoczność na Twojej stronie sprawi, że będziesz widoczny w SERP-ach poprzez optymalizację pod kątem słów kluczowych skierowanych do Twojej publiczności i niszy. Oba terminy mogą być testowane, aby zobaczyć, który kierunek podjąć, aby mówić do swojej grupy docelowej.

Zarówno SEO i SEM są o prowadzeniu odpowiedniego ruchu do Twojej witryny. Przepływ, który pochodzi z obu strategii może działać organicznie lub z płatnych taktyk.

Dzięki tym metodom zyskasz lepszy wgląd w swoją publiczność dzięki informacjom zwrotnym z danych. Aby odnieść sukces w SEM lub SEO, będziesz potrzebował solidnego zrozumienia swojej grupy docelowej, aby mieć skuteczną strategię.

Znając nie tylko swoich odbiorców, ale także strategie konkurencji, łatwiej będzie Ci za nimi nadążyć.

Łącząc siły SEO i SEM, możesz przejąć kontrolę nad SERPami i upewnić się, że jesteś widoczny zarówno w płatnych reklamach, jak i w rankingach organicznych.

Kiedy powinieneś używać SEO?

Wiedząc, kiedy skupić się na SEO vs. SEM w swoich cyfrowych działaniach marketingowych, musisz wiedzieć, co jest najlepsze dla Twojej kampanii marketingowej.

Jeśli masz ograniczony budżet, SEO będzie miało więcej sensu. Nie zobaczysz wyników, które chcesz w SEM, jeśli można tylko utrzymać reklamę na tydzień. Będziesz marnować swoje pieniądze, w rzeczywistości, kiedy można być budowanie strategii z długowieczności.

SEO

Jeśli publikujesz wysokiej jakości treści, twoje słowa kluczowe muszą pasować do jakości. Jest to kluczowa część rankingu w Google. Jeśli poważnie myślisz o rankingu, możesz przejść do strategii link-building.

W ten sposób SEO pracuje dla Ciebie i zyskujesz silny autorytet strony.

Kiedy powinieneś używać SEM?

Dogłębne zapoznanie się z SEM pokaże ci, że uruchomienie i testowanie stron ujawni, która strategia przynosi najlepsze rezultaty.

Kiedy już zaczniesz, zobaczysz, dlaczego wymaga to praktyki i testowania.

Miesięczny budżet pozwoli Ci zorganizować się tak, abyś mógł dowiedzieć się, co działa, a co nie.

Czynniki takie jak kopia reklamy, kombinacje słów kluczowych i stron docelowych będą miały swoje wyniki zróżnicowane. Przetwarzaj wszystkie dane, dzięki czemu można uzyskać jak najwięcej z inwestycji reklamowych.

Ponieważ SEM działa szybciej niż SEO, to może być naprawdę skuteczne, jeśli masz te aspekty w porządku. W ten sposób, płatne korzyści SEM może pomóc w przewyższaniu lub przebijaniu reklam, które będą konwertować do potencjalnych klientów.

Tak czy inaczej, SEO i SEM nie będzie działać z set-it-and-forget-it techniki.

Dla każdego podejścia do sukcesu muszą być regularnie badane, testowane i ulepszane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *