Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to dostarczanie treści marketingowych przez wiele kanałów cyfrowych, w tym:

  • Wyszukiwarki internetowe
  • Platformy mediów społecznościowych
  • Email
  • Strony Google
  • Inne platformy

Później zajmiemy się specyfiką każdego rodzaju kanału marketingu internetowego.

Na razie zapamiętaj tylko to:

Korzystając z wielu kanałów, możesz być bardziej kreatywny z treścią promocyjną, eksperymentować z formatami mediów i kierować do konkretnych użytkowników na podstawie ich zainteresowań.

Dlaczego marketing online jest ważny?

Marketing internetowy pozwala marketerom na dotarcie do konkretnych odbiorców z angażującymi treściami, które zwiększają prawdopodobieństwo, że staną się oni klientami.

Niestety, ogromna liczba firm konkuruje o uwagę tych samych ludzi poprzez podobne kanały marketingu online.

Aby wyróżnić swoją firmę, musisz zrozumieć każdy kanał marketingu online. I jak można je wykorzystać razem, aby zbudować nadrzędną strategię marketingową.

Rodzaje marketingu online

Technologia stale się rozwija. Oznacza to, że marketing online stale się rozwija.

Częścią bycia skutecznym marketerem online jest umiejętność identyfikacji tych zmian i dostosowania do nich swojej strategii.

Istnieją jednak pewne kanały marketingowe, o których należy wiedzieć.

Marketing online

Marketing internetowy i wyszukiwarki

Każdego miesiąca miliardy ludzi rozpoczynają swoją podróż w sieci od wyszukiwania. To czyni wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, kluczową częścią marketingu online.

Z dziesiątkami miliardów wizyt każdego miesiąca, jest to gwarancja, że klienci korzystają z Google.

Niestety, jest to również gwarancja, że Twoja konkurencja używa wyszukiwarki, aby spróbować zdobyć tych samych odbiorców.

Aby wykorzystać wyszukiwarki na swoją korzyść, musisz wiedzieć, jak one działają.

Google używa algorytmów i systemów licytacji, aby określić, jakie płatne i organiczne wyniki widzą użytkownicy dla wyszukiwanej frazy. Każdy wynik ma określoną metodę marketingu internetowego, która zwiększa szanse na uplasowanie się na szczycie SERP.

Dla organicznych wyników wyszukiwania tą metodą jest optymalizacja silnika wyszukiwania.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

SEO to proces ulepszania witryny w celu zwiększenia jej widoczności podczas wyszukiwania online.

Im bardziej zoptymalizowane są Twoje strony i treść, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz uwagę i przyciągniesz odwiedzających do swojej witryny.

Google szereguje strony w oparciu o to, które z nich według niego najbardziej zadowolą użytkownika na podstawie wyszukiwanego słowa kluczowego.

Na przykład wpisz „ecommerce” w pasku wyszukiwania, a większość wyników będzie zawierać tytuł, link do strony i krótki opis strony.

Oto główne kroki procesu tworzenia rankingu organicznego:

Tworzysz wysokiej jakości, istotne treści dla swoich klientów.

Google „przeszukuje” Twoją witrynę, sprawdzając w tym procesie nowe strony.

Po udanym przeszukiwaniu, Google rozpoznaje Twoje strony i indeksuje je.

Jeśli Twoja strona skutecznie spełnia intencje użytkownika, prawdopodobnie pojawi się w SERP.

Biorąc pod uwagę, że ponad 55% klientów przeszukuje Google przed dokonaniem zakupu, zdolność do połączenia ich z ofertą Twojej marki jest ogromną częścią sukcesu w marketingu internetowym.

Reklama Pay-Per-Click (PPC)

PPC polega na umieszczaniu reklam na określonych platformach, gdzie firmy płacą opłatę za każdym razem, gdy klient kliknie reklamę.

Najpopularniejszą platformą PPC jest Google Ads, która posiada wiele różnych formatów reklam. W tym wyszukiwania, wyświetlania, wideo, zakupy i reklamy Gmail.

Ale Google jest daleko od jedynej platformy PPC tam.

Platformy mediów społecznościowych szybko stają się główną obecnością na liście najlepszych platform reklamowych PPC, ponieważ ludzie spędzają coraz więcej czasu na telefonach komórkowych.

Korzyści z używania reklam PPC nad SEO?

Szybkość.

Podczas gdy organiczne treści mogą zająć miesiące, aby osiągnąć pierwszą stronę SERP, możesz osiągnąć szczyt strony 1 w ciągu kilku dni za pomocą płatnych reklam.

Oczywiście, musisz zrównoważyć tę strategię z kosztami płacenia za ten ranking.

Znając swój budżet i mając strategię PPC może pomóc Ci zdobyć cenną nieruchomość online szybko i bez rozbijania banku.

Marketing w mediach społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych obejmuje tworzenie, udostępnianie i śledzenie organicznych treści na kontach społecznościowych marki.

Ludzie spędzają dużo czasu na mediach społecznościowych, więc firmy muszą tworzyć i publikować częściej, aby nadążyć i pozostać istotnymi.

Media społecznościowe to potężne narzędzie do generowania zainteresowania, docierania do nowych klientów, a nawet dokonywania sprzedaży.

Osiągnięcie każdego celu oznacza stworzenie nadrzędnej strategii i zarządzanie nią na wszystkich platformach społecznościowych.

Platformy takie jak Facebook, Twitter, Instagram, a teraz TikTok są niesamowicie popularne.

Jako marketer internetowy, Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, z którego kanału (kanałów) korzystają Twoi odbiorcy i znaleźć sposoby na zaangażowanie ich poprzez treści społecznościowe.

Gdy Twoja społeczność mediów społecznościowych rośnie, możesz wykorzystać te kanały do badania, interakcji i sprzedaży dla tej publiczności.

Marketing w mediach społecznościowych jest świetny do ponownego wykorzystania treści, które już pracował dla publiczności na innym kanale, z ponad 80% marketerów mówi, że ponownie użyć treści w mediach społecznościowych.

Z odpowiednimi narzędziami, można określić, które platformy społeczne działają najlepiej w ramach ogólnej strategii marketingowej online i rozpocząć łączenie tych kanałów do swojej witryny.

Marketing treści

„Treść” oznacza informacje przekazywane za pomocą mediów – więc wideo, audio, grafika, posty społecznościowe i dokumenty (wśród wielu innych) mogą być wykorzystywane przez marketerów do rozpowszechniania materiałów promocyjnych.

Pamiętaj tylko, aby nie pochylać się zbytnio nad sprzedażową stroną rzeczy. Albo ryzykujesz złamanie kluczowej zasady content marketingu:

Dostarczanie wartości dla klienta.

Świetnie, jeśli wpis na blogu pomoże Ci w rankingu słów kluczowych lub zdobędziesz kilka leadów, ale nie przełoży się to na trwały sukces, jeśli nie odpowie na pytanie lub problem klienta.

Jak widać poniżej, marketing treści obejmuje wiele różnych typów i formatów, w tym interaktywne, tekstowe, wizualne, wideo i PDF.

Podobnie jak marketing w mediach społecznościowych, content marketing wymaga nadrzędnej strategii, która jest realizowana według określonego planu lub kalendarza.

Każdy wpis na blogu, post społecznościowy czy film na YouTube służy konkretnemu celowi w ramach tej strategii, przybliżając potencjalnym i obecnym klientom Twoją markę, usługi lub produkty.

Kiedy edukujesz, angażujesz lub bawisz swoich klientów za pomocą wartościowych treści, zwiększasz ROI swoich działań marketingowych online.

Email Marketing

Email marketing polega na wysyłaniu materiałów reklamowych bezpośrednio do skrzynek pocztowych subskrybentów i potencjalnych klientów.

Te adresy e-mail są uzyskiwane przez uzyskanie odwiedzających Twoją stronę internetową lub inne kanały marketingowe, aby zapisać się na biuletyny i inne materiały e-mail marketingowe.

Email marketing jest formą marketingu bezpośredniego, który gdy jest dobrze prowadzony, oferuje wiele korzyści:

  • Wyższy ROI,
  • Niższe koszty,
  • Zwiększony współczynnik konwersji,
  • Utrzymanie zaangażowania istniejących klientów,
  • Spersonalizowane wiadomości.

Przy mediach społecznościowych, płatnych reklamach, wyszukiwarkach, blogach i innych aspektach marketingu online, łatwo jest zapomnieć o sprawdzonym i prawdziwym kanale email marketingu.

Influencer Marketing

Influencer marketing to współpraca pomiędzy firmą a popularną osobą, w której osoba ta promuje firmę wśród swoich dużych fanów w sieci.

Współpraca ta może być oparta na stałej umowie lub realizowana na podstawie wyników poprzez marketing afiliacyjny.

Marketing internetowy może być trudny, a sukces nie zawsze przychodzi tak szybko, jak byśmy chcieli.

Influencer i affiliate marketing pozwala na wykorzystanie wiedzy i publiczności innych twórców treści.

Alternatywnie, możesz również wykorzystać swoją własną wiedzę o niszy lub dużą liczbę odbiorców, aby zarabiać pieniądze poprzez współpracę z firmą.

Wygląda na to, że treści od influencerów to opłacalna inwestycja – 60% marketerów twierdzi, że przewyższają one ich tradycyjne, markowe treści.

Twoja firma musi wyróżniać się na tle konkurencji i wszystkich innych twórców treści.

Dlaczego więc nie wykorzystać dużej popularności tych animatorów do skierowania klientów na Twoją stronę internetową?

Marketing online – Podsumowanie

Więc teraz, gdy wiesz, czym naprawdę jest marketing internetowy, prawdopodobnie myślisz: „czas się zanurzyć!”.

Prawie, ale nie do końca.

Zanim zaczniesz inwestować swój czas (i pieniądze) w różne rodzaje marketingu online, musisz mieć system, który pozwoli Ci śledzić postępy we wszystkich kanałach.

Pamiętaj, że udany marketing internetowy to coś więcej niż tylko korzystanie z wielu kanałów – to bycie na szczycie najnowszych trendów i szybkie reagowanie na zmiany.

Z ilością danych, które tworzą te kanały marketingowe, kluczowe jest, abyś znalazł narzędzie do monitorowania wzrostu we wszystkich swoich działaniach marketingowych online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *